2015-11-25

Onsdag

Idag skall jag ha första provningen av klänningen till självständighetsbalen! Ohyggligt spännande. Hoppas det inte är lika halt där ute som igår kväll, då det underkylda regnet gjorde gatorna till glas och jag ramlade och skrapade upp knogarna efter höstens sista burlesklektion. Det är SÅ tråkigt att terminen redan är slut - burlesken har varit höstens verkliga vitamininjektion. Jag har aldrig haft så roligt då jag jumppat förr. Nästan varje gång har jag gått dit lite motvilligt - ni vet, att resa sig från soffan och komma iväg nånstans en märk novemberkväll är alltid motigt. Och precis varenda gång har jag kommit därifrån med ett stort leende, full av energi. Som tur är fortsätter kursen i vår!

Sonen är förkyld och hemma men sysselsätter sig rätt bra (peppar peppar) med färgläggningsböcker och ljudböcker.

4 kommentarer:

  1. Låter jätteroligt med burlesk! Och känner sååååå igen den där känslan. Hur fan är det alltid lika omöjligt att fara i väg och träna och sen seglar man typ på moln efteråt. Människan är sannerligen ett mystiskt djur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR jätteroligt! Jag kan varmt rekommendera det.

      Radera
  2. Jag har nästan redan bänkat mig vid teven för kolla in hur du vandrar in och skakar hand. Jag är ute i god tid va?

    SvaraRadera