2015-11-21

Juuuuul

Sådär, nu har jag i princip alla julklappar fixade. Några, främst sådana jag tänker göra själv, är inte färdiga men jag vet vad de skall vara.

Känns skönt. Dags att börja pyssla julkort med sonen så småningom.

Ja, jag älskar jul. Och i år skall jag satsa på att njuta av stämning och förväntning till tusen.

Lite, lite leker jag med tanken att tänk om vi skulle ha otypisk julmat i år? Som... anka istället för skinka? Men jag är rädd att det finns traditionalister i familjen som spjärnar emot.

2 kommentarer:

  1. Crazy. Så där kunde jag också alltid säga för några år sedan, men ju äldre barnen blivit dess mindre har jag klart i julklappsväg - när de myndiga kommer jag att glömma julafton typ. Fast jag gillar jul. Det är ju det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju inte klapparna som gör julen. Det är allt det andra. Jag tänker mig att när sonen är äldre blir det mindre klappstök och mer tid för allt det andra (mest att tillbringa hela jullovet läsande).

      Radera