2015-11-13

Insänt men inte klart

Igår sände jag in manuset till min redaktör.

Jepp. It's done.

Jag får inte längre den där enorma känslan av att ha fullbordat något då jag sänder in manus: jag vet hur mycket jobb som är kvar. Men visst är det lite skönt ändå.

Det tog ett år och elva månader att skriva, redigera, redigera igen, och sen ännu redigera, Naondel.

Nu tar jag en ledig dag. På en fredag! Skam och skandal. Men jag har jobbat de flesta veckosluten denna höst, och många kvällar. Nu behöver jag koppla loss hjärnan fullständigt. Jag skall städa lite smått, kanske tvätta, gå på en långpromenad med hunden och läsa Eleanor&Park. På måndag, tisdag och onsdag skall jag göra en skolturné i Västra Nyland och när den är slut kommer jag att vara väldigt trött på mina egna ord. På söndag är det dessutom litterär matiné, ni kommer väl?

På mitt bord står en ringblomma. Den gav Irmelin Sandman Lilius mig igår då jag deltog i novelltävlingsprisutdelningen på Hangö bibliotek. Jag har fungerat som tävlingens domare. Hon har plockat blomman i sin egen trädgård, i november! Jag fick en fin blombukett av biblioteket också, och det här fina smycket.



8 kommentarer:

  1. Ååå vad duktig du är! Njut av din lediga dag, den är du verkligen värd. Kram och grattis till att få ta ett steg vidare i processen med Naondel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack! Det kan hända att det ingår champagne i den lediga dagen.

      Radera