2015-10-09

Tammerfors/Tampere

Jag var hela dagen i Tammerfors igår. Först besökte jag svenska samskolan och sedan Metso-biblioteket. Sedan fick jag en snabb rundtur på Barnboksinstitutet också och tog några foton av Tove Janssons egen boksamling.





Men det finaste var nog de dikter jag fick av några åttondeklassister på biblioteket. De hade alla läst min novell Minun luurankoni under Luetko sinä?-kampanjen, och några hade skrivit dikter inspirerade av novellen.

Kiitos teille jotka annoitte minulle teidän runojanne! Olen hyvin otettu - ja runot ovat niin hyviä!





4 kommentarer:

  1. "Hompen" :-D Den översättningen har jag aldrig sett tidigare, bara varianten "hober".
    Jag noterar med gillande att jag har exakt samma upplaga av Münchhausens äventyr hemma.

    SvaraRadera
  2. Vad fint med dikter, alltså alltid, över huvud taget, vad fint när man får respons som på något vis är mer också än bara respons.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Att det lett till något vidare.

      Radera