2015-10-22

Island

Bloggen har lite torkat in på sistone. Jag har inte så mycket att komma med, känns det. Och jag skriver ju om skrivandet, mest, inte så mycket om mig själv och mitt liv sådär i allmänhet, så det känns lite konstlat att köra med nån lista eller så (fast jag nog gjort det också ibland).

Jag skall i alla fall berätta, att jag inte är på bokmässan i år. Och att jag på måndag flyger till Reykjavik för att delta i Nordiska rådets prisgala. Maresi är nominerad men ingen får veta på förhand vem som kommer att vinna, utan det blir klart först på kvällen tisdagen den 27.10. Själv tippar jag på Jakob Wegelius och Mördarens apa.

Jag är ju oerhört flygrädd, så stressnivåerna just nu är skyhöga.

Nu skall jag skriva lite stipendieansökningar.

5 kommentarer:

  1. Nåmen, du har ju fina människor med dig på flyget så de får prata dig genom resan. Och tänk på, att Island ju! Island! Ha det gott och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har superfina människor omkring mig, det är det enda fina i kråksången.

      Radera
  2. Jag håller tummarna för att priset går till en viss fantasyförfattare från Finland. ;)

    Och det där med att flyga, du är säkert redan urled på att höra att det är det säkraste sättet att resa, men har du tänkt på hur fantastiskt det egentligen är? Vi människor kan verkligen FLYGA! Det är scifi om något! Helt fantastiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt - scifi är inte ALLS min genre :-)

      Radera
  3. Jag håller också tummarna och hoppas att Island är värt resan. Det är ju väldigt fint där, också om du inte skulle vinna. Kan berätta att det inte är helt ultimat att åka dit med båt heller, åtminstone om man har anlag för sjösjuka. Nimimerkki: kokemusta on.

    SvaraRadera