2015-10-13

Höstlov

I morgon börjar det förhatliga mysiga höstlovet, också känt som "ofrivlligt avbrott i arbetet pga stängt dagis". Barnet och jag reser traditionsenligt till Österbotten och lämnar maken och hunden som husvakter här hemma. Tack vare en snäll mormor får jag kanske lite jobbat under lovet också - nu när jag just återupptäckt handskrivandets fröjder skulle jag ogärna lämna det helt. Men bloggen kommer säkert att slumra lite under de närmaste dagarna. Vi skall också fira femåringens födelsedag och förhoppningsvis besöka Malin! Så tänker jag anamma svenskarnas briljanta idé och utlysa höstlovet som läslov - har med mig två böcker. Åt mig. Jaja, jag skall läsa för barnet också.

2 kommentarer:

  1. Hurra, så fint att ni kom! Hoppas ni tar det här som en tradition, att alltid besöka oss när ni är i Österbotten. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör vi så gärna! Det är alltid lika roligt att besöka er. Kram!

      Radera