2015-10-19

Det ligger och pyr

Höstlovet är över, men det blev inte så mycket jobbat. Först var jag blixtförkyld på ett jättekonstigt sätt med bara nysningar, sen blev sonen förkyld på helt vanligt vis medan jag mådde bra i en dag, och sen blev jag normalförkyld med ont i halsen som nu håller på att övergå i snuva. Men vi hann besöka Malin och hennes fina familj i alla fall! Och jag har skrivit lite för hand. Det är som att nu då den nya berättelsen vaknade till i min hjärna så kan jag inte hindra den från att börja ta form. Allt jag läser eller ser ger mig impulser och idéer och jag måste hela tiden dra fram anteckningsboken och krafsa ner några rader.

Sen beundrade jag den vackra hösten i Österbotten, mest från tåg- och bilfönster och inomhusifrån men i alla fall, och började drömma om en skrivretreat helt ensam i Österbotten. Det behöver faktiskt inte vara Visby varje gång. Speciellt nu då jag börjar leta efter något nytt skulle det göra gott att sitta lite ensam och isolerad med mina egna tankar en stund. Men det är inte riktigt läge för det nu: först måste jag få klart Naondel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar