2015-09-25

Utomstående ögon

Nu är jag tillbaka från Stockholm och jag lyckades med det jag föresatt mig: Jag fick pli på den berättarröst som var den svåraste och som jag inte fått att fungera hittills. Men nu sitter den, hoppas jag. Och nu - ja nu har jag sänt Naondel till en första läsare! Manuset är inte redo för min redaktörs ögon än, men jag har kommit så långt att jag känner att jag behöver en annans perspektiv. Jag kan inte i detta skede se texten särskilt tydligt själv - funkar det alls? Det är en bra premiss, det vet jag, men har jag lyckats genomföra den bra?

Det är dags att packa upp resväskan, svara på alla mejl som hopade sig medan jag var offline, titta på vilka stipendier som snart borde sökas och sköta allt möjligt annat jobb. Sedan skall jag hämta sonen lite tidigare från dagis och ta med honom till höstmarknaden i Ekenäs där jag skall döva mina skuldkänslor över att ha varit bortrest genom att skämma bort honom.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar