2015-09-11

Strävsamma dagar

Ja det händer ju inte så mycket här. Jag bara redigerar och redigerar. Städar lite hemma, läser Elena Ferrante, beställer klänningar på nätet som jag sedan måste returnera pga kliande material eller fruktansvärt osmickrande skärning. Redigerar vidare. Läser Vi på Saltkråkan för nästan-femåringen och snyftar med jämna mellanrum av nostalgi. Dricker massvis med te. Känner av en begynnande förkylning. Ser på fönster som borde tvättas. Tvättar inte fönster. Lagar god mat åt familjen, ett av mina nöjen: att laga mat åt dem jag älskar är att visa kärlek, för mig.

Men denna helg blir det skrivretreat i Dönsby. Då skall jag dels få mycket gjort har jag tänkt, dels umgås med superba människor. Och äta gott. Jajamensan. Då kan man inte bli sjuk, har jag bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar