2015-09-29

Mässor och engelskt omslag

Hoppsan! Igår glömde jag liksom bort att jag har en blogg. Högst märkligt. Dessa dagar skriver jag inte på manuset alls, det får vila. Det är riktigt skönt att ta en paus från det ett slag. Istället läser jag: noveller till Hangö biblioteks novelltävling där jag är domare, och Mia Francks sista Martrilogidel Marlek eftersom vi skall ha ett samtal på Åbo bokmässa om "Främmandegöring, eskapism och självupplevt i fantastiken". Kl 15 på Fiore-scenen, kom gärna och lyssna! På fredag skall jag också vara på mässan med flera programpunkter: Klockan 12.45 intervjuas jag om Maresi och kl 13.40 deltar jag i en Finlandia Junior-panel tillsammans med Siri Kolu och Vilja-Tuulia Huotarinen. Sen skall jag prata med finska modersmålslärare också. Jag har aldrig haft så många programpunkter på finska (samtliga utom samtalet med Franck blir på finska), eller på Åbo bokmässa förr, det skall bli roligt! Jag får bo på hotell och allt. Och gå ut och svira med mitt fina finska förlag, Tammi.

I morgon skall omslaget till den engelska upplagan av Maresi äntligen avslöjas! Och presenteras i The Telegraph, har jag fått höra... Det är, så vitt jag kan utröna, Storbritanniens största morgontidning.

Yeah, I'm pretty excited.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar