2015-09-18

Den där andnöden

Igår hade jag en ledig dag, det var skönt, men inte vet jag riktigt vart den for. På kvällen satte jag mig ner och gjorde en lista över allt jag måste skriva/göra i höst (exkluderat alla uppträdanden) och sen fick jag igen lite svårt att andas. Nå, med lite mer disciplin skall det väl gå vägen. Nästa vecka är jag fyra dagar i Stockholm för att skriva, på ett ställe utan internet, och eftersom jag är snål kommer jag att stänga av all mobildata på telefonen. Så då kan jag inte slösurfa alls, och då är mitt mål att om bara möjligt bli klar, eller nästan klar, med denna andra version av Naondel. Jag skall stänga av alla andra måsten och faktiskt bara skriva. Enda jag måste komma ihåg är att stretcha ibland, för jag har börjat få helt förlamande spänningshuvudvärk som stjäl halva dagar av mig.

I Stockholm har jag tänkt skriva om det berättarperspektiv som är sämst. Så idag vill jag försöka bli klar med så mycket annat av redigeringen som möjligt. Sen skall jag skriva en stipendieansökan för vårt dagis, förbereda lördagens uppträdanden, packa med böcker till försäljning, se till att jag har växelpengar, gå ut med hunden, returnera försenade bibbaböcker, ringa Gigantti i Ekenäs för att se om de har batterier till en Samsung mini. Osv osv osv.
Okej, dags att kavla upp ärmarna och sätta igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar