2015-08-10

Superhelg

Vilken superhelg vi haft! Sol och hett och vi struntade i den inre finska rösten som viskade att man måste vara på stugan om vädret är så här fint. Istället grillade vi och åt ute i vår egen trädgård på fredag kväll (typ andra gången vi grillade hemma i år, tror jag?), köpte sanslösa mängder grönsaker på Karis torg på lördag, åt underbar brunch på Kopparsmedjan i Fiskars och besökte Fiskars fina lekpark och affärer efteråt. Sen ordnade vi släpärtsfest i trädgården på kvällen och åt släpärter med smör tills det kom ut genom öronen. På söndag forskade jag lite på nätet och hittade en härlig badsjö helt nära oss (jag kan tydligen göra nya upptäckter nio år efter att vi flyttat hit!) där vi tillbringade dryga tre timmar med picknick och simning. Och efter det njöt vi av vårt luftkonditionerade svala hus ömsom med den lummiga trädgården. Plockade vildhallon på tomten, läste Kalle Anka i trädgårdsgungan och åt hemlagad pizza på terrassen. Jag har stickat lite och läst en del i Us av David Nicholls. En hittills genomsympatisk bok.




Nu är jag "taggad och redo" för att ta itu med redigeringsomgång numero ett! Manuset är utskrivet och klart. Jag skall bara göra lite morgonyoga först för att komma igång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar