2015-08-03

Snart smäller det

På torsdag.

Då.

Då skall det bli rutiner igen. Förutsägbar vardag.

Då börjar dagis. Semestern (7 veckor!!) tar slut och jag får börja jobba igen.

Jag ser fram emot det oerhört mycket. Samtidigt... det har varit skönt med semester. Skönare än jag trodde. Jag behövde nog koppla av. Jag har läst bra böcker (och mindre bra), stickat ett och ett halvt par sockor, varit på Archipelacon och i övrigt bara varit.
Det känns också lite bitterljuvt med slut på semestern, för nu lovar de ju att värmen äntligen skall komma i slutet av veckan... Som tur är har vi en fin trädgård där vi kan njuta av vackert väder, och så bor vi nära till en massa natursköna ställen som Fiskars och Ekenäs dit man kan göra utflykter. Barnet tycker att vi varit alldeles tillräckligt på stugan (han trivs allra bäst hemma, och hur dagisstarten skall gå vågar jag inte ens tänka på). Och jag vill verkligen sätta tänderna i Naondel nu. Redigeringsomgång 1 väntar! Plus att det finns andra idéer som börjat jäsa i hjärnan. Det är märkligt - huvudet var helt tomt i massor av veckor, jag hade noll behov av att skriva ner något alls, inga idéer trängdes där inne - och allt som behövdes var ett samtal, en liten gnista, och med ens rullade kugghjulen igång och det började myllra av idéer i skallen, så pass att jag en natt hade svårt att sova.

Med rutinerna skall jag också väcka liv i bloggen igen. Bara tre dagar kvar av semestern - dem skall jag göra det mesta jag kan av. Dvs fortsätta att göra ingenting.

1 kommentar:

  1. Just så! Så länge du kan skall du njuta - här!

    SvaraRadera