2015-08-24

Mycket eller för mycket?

Jag känner på mig att de kommande 12 eller kanske 18 eller kanske 24 månaderna kommer att vara ganska intensiva. Jag skall skriva klart en roman och så skriva en till och resa till Storbritannien och marknadsföra Maresi och så skriver jag kolumner och så har jag lovat mig till en hel del skolor och bibliotek och så har jag blivit ombedd att skriva en pjäs också och så sitter jag i två styrelser och skall vara domare i en skrivtävling och så skall jag och en kompis skriva en musikal helt på skoj och så skall jag flyga till Reykjavik för Nordiska Rådets litteraturprisceremoni och så är jag hedersgäst på Swecon nästa sommar och om Naondel kommer ut nästa år (inte helt säkert ju) så blir det bokmässor och sånt och så är det WORLDCON I HELSINGFORS 2017 wooo! Och något har jag säkert dessutom glömt.

Andas djupt.

Allt det här är ju otroligt roliga och givande saker. Men rätt mycket är det nog nu, det måste jag säga. Är det dethär som på finska kallas ruuhkavuodet?

4 kommentarer:

  1. Jätteroliga saker, alltsammans! Men kom ihåg att ta vara på luckorna i almanackan, gör ingenting när du kan, så att du inte bränner upp dig. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nyttigt för mig att lista allt så här: det fick mig att inse att jag måste börja säga nej nu. Tack för kramen! <3

      Radera
  2. Wow, massa spännande men precis som Malin säger är det superviktigt att komma ihåg att ta det lugnt också ibland. Just hop on and enjoy the ride!

    SvaraRadera