2015-08-26

Luetko sinä?

Så var det slutredigerat: Jag ligger i sängen med lätt feber och värk överallt och oerhört sjuk hals. Suck. Jag skulle inte ha tid att vara sjuk nu (när har man nu det), med en väldigt viktig kurs denna helg jag borde gå, och redigeringen, och så vidare.

Jag har datorn på magen här i sängen och letade efter en helt annan grej, men hittade plötsligt denna intervju på finska jag gav i våras. Den är en del av Luetko sinä?-kampanjen. Jag har skrivit en novell för kampanjen, som åttondeklassister skall läsa och recensera under hösten.

Luetko sinä? -kampanja

Kahdeksasluokkalaisille suunnattu kampanja, jonka tarkoitus on edistää nuorten kirjoittamista ja lukemista.
Suomen Kustannusyhdistys ja Sanomalehtien Liitto järjestävät kampanjan nyt viidettä kertaa.
Kasiluokkalaiset kirjoittavat novellista arvioita, joita julkaistaan Aleksis Kiven päivänä 10.10.
Kampanjan kolme parasta luokkaa palkitaan luokkaretkirahastipendein. Voittajatekstin kirjoittaja saa lisäksi taulutietokoneen.
Lisätietoja kampanjasta löydät osoitteesta luetkosina.​fi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar