2015-06-01

Juni

Nu är det juni månad. Juni!! Vart tog maj vägen?! Eländes elände vad tiden går. Efter att jag varit bortrest och sen sjuk ligger jag så mycket efter med hushålls- och framför allt trädgårdsarbete att jag inte vet hur i all världen jag ska komma ikapp. Jag är fortfarande rosslig och snörvlig men nog piggare idag. Dagens arbete består av att förbereda sig inför morgondagens skrivworkshop. Det skall bli väldigt roligt! Två dagar av skrivövningar och prat om kreativitet i en vacker miljö (Överby). Och sen som strösslet på glassen är det förlaget Tammis vårfest på onsdag, på Villa Kivi i Helsingfors. Skoj att också som vuxen utan en egentlig arbetsplats få ha en egen vårfest! Med ny klänning och allt :-)

Vädret fortsätter att vara kallt och blåsigt, så jag är riktigt glad att sommarlovet och semestern inte börjar riktigt än. I juli, då ska det bli riktigt varmt. För det har jag bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar