2015-05-14

Spring eller skriv?

Om morgnarna här debatterar jag med mig själv. Ska jag springa först - om jag inte gör det genast då jag stiger upp gör jag det inte alls. Eller skriva först - att gå direkt från säng till skrivande ät det effektivaste sättet för mig att arbeta. Min kompromiss har blivit att springa varannan morgon. Idag var en sån, och det var varmt och det blåser inte och solen skiner. Sen åt jag fruksot bestående av lokalt ljust surdegsbröd med hummus och avocado samt Kränkus teblandning Andra Kåppen och ett glas ekologisk apelsinjuice. Jag känner mig så hurtig och hälsosam att jag knappt känner igen den här människan. Nu skall jag skriva. Igår blev det 3000 ord, jag hoppas på en lika bra dag idag. Och när jag skrivit klart skall jag ta en lång promenad i det som ser ut att bli min Visbyvistelses varmaste dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar