2015-05-25

Olika roller

I dagarna tre var jag bara mamma och det var hemskt skönt. Vi var till stugan och grillade och lekte vid sjön och gick långpromenad och jag läste högt och lekte och undvek att alls vara online och det var riktigt skönt. Men skönt också att idag ikläda sig författarrollen - och jag menar det helt bokstavligt. Jag klädde på mig klänning och fixade hår och smink inför fotografering och intervju här på förmiddagen. Sen kändes det lite märkligt att bara komma hem och äta sillsmörgås. Nu försöker jag balansera rollerna: tvättar lite tvätt, kör robotdammsugaren och gör andra hushållssysslor medan jag också svarar på mejl och fyller i blanketter och annat jobbgrejs.

Ett mejl är från min tyska översättare som noterar vissa fel i Maresi - fel både av korrekturnatur och av "Maria har slarvat med språket"-natur. Bra att de kommer fram nu, så kan de fixas i framtida utgåvor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar