2015-05-12

Gasell vs Heffaklump

När jag börjar dagen med att springa ner mot havet känner jag mig som en Peppe. Med vinden i ryggen löpte jag som en gasell nerför backarna.
Lite Cheryl Strayed i Willd- vibbar fick jag också. Jag såg ju en liten kanin. Fåglar också, svarta och vita och skräniga och mindre skräniga. Och en daggmask! Vilket djurliv.


Byggnaderna här är bara lite äldre än i LA.


Sen insåg jag mitt misstag. För på tillbakavägen hade jag brant uppförsbacke. Och motvind.
Då var det mindre gasell och mer heffaklump.
Det jag inte kan begripa, är att det tog exakt lika lång tid båda vägarna. Måste vara nån tidsanomali. Såna finns det säkert gott om här. Jag menar, hur är det möjligt att den här platsen ens finns? Att det ser ut så här, och folk lever och bor mitt ibland allt det undersköna?

Nu får jag inte börja skriva riktigt än. Först är det en skolklass som skall besöka centret och jag och några andra författare skall prata med dem om skrivande och böcker. Till eftermiddagen har det utlovats regn och åska. Mycket bra: då hålls jag inne och arbetar.

Målet för min skrivbubbla här i Visby denna gång: avsluta Naondels första utkast. För två år sedan avslutade jag Maresi här. Hoppas på lika bra resultat denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar