2015-05-15

Friday 5

1. Idag ringde en äldre kollega bara för att berätta att hon och hennes man läst Maresi högt under vintern och de tyckte så mycket om den. Jag blev så glad, framför allt för omtanken - och hur ofta bemödar sig folk längre om att ringa och berätta något sådant! Ett snabbbt mejl brukar räcka.

2. Jag ser slutet på storyn nu. Det är inte många ord som skall skrivas till. Sen är det naturligtvis en snuskig mängd redigering som måste göras, men det tänker jag inte på nu.

3. Att slutet hägrar gör mig genast bekväm och jag slår av på arbetstakten. Illa.

4. Här vill jag inte alls se på film eller serier, med ens, fast jag har Netflix på datorn. För första gången på länge läser jag. Hör och häpna.

5. Jag har inga problem med att äta ensam på restaurang. Jag vet att många tycker att det är obekvämt, men jag bara njuter. Jag får bestämma precis vart jag vill gå, och kan äta precis när jag vill. Idag blev det lammburgare med fetaostcreme. Och ett glas zinfandel till.

Som bonus idag blir det en bild. Ännu en solnedgång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar