2015-04-24

Veckorapport

Okej. Håll i er nu för här kommer veckorapporten:

Denna arbetsvecka har jag skrivit lite på 10 000 ord. Tillsammans med det jag skrev under ett par dar förra veckan blir det de facto 18 000 ord. Heelt sjuäkt. Jag har aldrig skrivit så mycket så fort eller kunnat uppehålla en sådan skrivtakt under så många dagar på rad. Det har nog att göra med att jag just nu skrivit på den klimaktiska scenen (eller scenerna) för vilken jag gjorde upp en rätt noggrann plan i 31 punkter i början av förra veckan.

Men det betyder också att takten kommer att mattas av märkbart, för jag är ungefär på punkt 30 nu. Snart måste jag fundera över a) hur jag knyter den här texten till det jag skrivit innan, och b) vad som skall hända sedan, mellan detta "klimax" och det absoluta slutet. Dessutom måste jag nästa vecka prioritera mitt sommarprat, eftersom jag veckan därpå har studiotid och skall spela in.

But hey, it's been a real good run!

Nu väntar finbesök, ha en skön helg hörni!

6 kommentarer:

  1. Åh, härligt! Jag har bara skjutit upp och skjutit upp starten med min redigering. Nu ska jag ta modell av dig och försvinna i en liten redigeringsbubbla! Tur att jag har en lektör inbokad och en deadline jag måste hålla. Inget är så bra för inspirationen som en tickande deadline eller hur?

    SvaraRadera
  2. Oj, det låter ju helt fantastisk! Jag gläds med dig! GRATTIS!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Det var länge sen jag fick till så många ord på två veckor! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Mig har det nog aldrig hänt förr tror jag.

      Radera