2015-04-29

Naondel, the whole shebang

Igår, medan jag fnattade runt Hfrs, lyckades jag också på nåt vis skriva drygt 1000 ord. Och idag, efter att jag filat och fixat på sommarpratet, blev det 700 till. Nu har jag kommit till slutet av de 31 punkterna, så nu vet jag inte (exakt) vad som skall hända längre. Nu måste jag fundera igen.

Men jag gjorde nåt spännande: jag lade alla mina olika textdokument in i ett enda dokument. För att få nån form av överblick. Och manuset är 101 000 ord långt för tillfället. Det är både ordentligt långt, och samtidigt kortare än jag trodde. Men det är ju långt ifrån klart än. Det behövs en bit i mitten, eller egentligen flera, och nån form av slut också. Jag vet bara inte exakt var berättelsen skall sluta. Eller, jag vet vad som skall komma allra sist, men inte vad som kommer före det. Confusing, I know ;-)

Anaché, min längsta roman, är förresten ca 125 000 ord. Jag trodde Naondel skulle bli rejält längre, men det ser inte så ut just nu.

Nu måste jag skriva kolumn och fundera på sommarprat och dylikt de närmaste dagarna. Antagligen blir inte nästa ordentliga skrivpush förrän i mitten på maj. Men då! Då är jag i Visby omkring tio dagar, bara för att skriva. Då skall jag få bukt med detta monster. Förhoppningsvis kommer jag hem därifrån med ett komplett första utkast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar