2015-04-13

Bubblan

Det är hela tiden nånting.

Ett möte. En intervju. En träff. Ett manus som skall korrläsas. Många av dessa saker är hur trevliga som helst, men de hindrar mig från att typ någonsin få ägna en hel arbetsdag åt att skriva. Jag saknar den där skrivbubblan väldigt mycket. Jag har ansökt om att få tillbringa två veckor i maj på ett skrivresidens, men besked om min ansökan beviljats eller avböjts dröjer. Så i brist på riktig skrivro skall jag försöka skapa den där bubblan själv nu. I mån av möjlighet inte göra något annat de timmar jag har på mig för att skriva: inte kolla mejl, svara i telefon, hänga på FB, blogga, diska, gå ut med hunden, betala räkningar eller något annat av de hundra olika saker som brukar stjäla av skrivtiden. Jag skall gå in i matt arbetsrum, stänga dörren och gå in i bubblan.

Med andra ord: minskad nätnärvaro ett slag framöver.

Wish me luck!

3 kommentarer:

  1. Heja heja, du klarar det!

    SvaraRadera
  2. Lycka till Maria! Klokt att skapa bubblan själv, för som du säger: alltid är det nåt! Kram, skrivro önskar jag dig!

    SvaraRadera
  3. Tack söta ni! Det var en utmaning idag men gick rätt bra, och fick en del jobbat och MÅR så mycket bättre. I morgon har jag äntligen en hel skrivdag, då skall jag verkligen bubbla mig.

    SvaraRadera