2015-04-10

Bastu med utsikt och drink med ännu mer utsikt

Igår fick jag basta i centrala Helsingfors med utsikt över Tölöviken och Operan och Finlandiahuset.



Tammi hade bjudit mig på en litterär bastu&middag med anledning av att deras litterära scout från New York var på besök. Det var en härlig kväll och jag fick umgås med mina finskspråkiga kolleger, något jag gör alltför sällan, och ha en sån där riktigt gammaldags boksnacksmiddag på anrika Kosmos. Vi avslutade med drinkar på Torni med utsikt över hela Helsingfors, och jag upptäckte ginger martinis (efter en sån blir man inte förkyld på minst en vecka).


Nu är jag lite trött i ögat men sprintar på med genomläsningen av den slutgiltiga engelska versionen av Maresi för Pushkin Press. Sen blir det veckoslut med vårjippo på dagis på lördag och på söndag Cirkus Finlandia. Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar