2015-04-21

Äntligen händer det

Två timmar har jag skrivit hittills idag och pauser har jag haft - kokat te, svarat på mejl - och jag har redan fått ihop 2035 ord! Nu är jag där, nu har jag äntligen äntligen nått dit där karaktärerna i texten lever och agerar och pratar med varandra och jag knappt behöver lägga mig i.

Det har bara tagit mig ett år och fyra månader samt omkring 100 000 ord* att nå dit.




*Jag vet faktiskt inte hur mycket jag skrivit hittills, jag har allt i så många dokument, men 100 000 är en bra gissning tror jag.

6 kommentarer:

  1. YES! YES! Hålls där i zonen nu bara så vi får nåt att läsa! Heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör mitt bästa, kära hejarklack :-)

      Radera
  2. Åh, låter fantastiskt! Hurra! Förresten, gällande text i massa olika dokument, har du testat Scrivener? Är själv helt såld på programmet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har testat! Och jag började skriva detta projekt i Scrivener. Men så halkade jag på nåt vis in i Open Office ändå och blev kvar där. Old habits die hard.

      Radera