2015-03-06

Tsäärlek

Jag är sen lyckligt lottad.

Jag skickar in en text till min redaktör. Tänker att den här texten är ju rätt färdig. Inte mycket att säga om den.

Och så får jag kommentarerna. Som bara säger "klick". Nä men just så där måste jag ju tänka. Så där måste jag skriva om för att den dramatiska kurvan skall bli ännu bättre.

Jag vet att det inte alltid synkar så här bra mellan författare och redaktör. Jag har hört om fall där författarna olyckligt känner det som att redaktören vill att författaren skriver en helt annan bok än hen själv vill.

Visst har vi varit av olika åsikt nån gång. Och en gång ganska kapitalt om en text (ännu opublicerad). Men för det mesta kan jag genast se att varje förslag min redaktör kommer med gör texten oerhört mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar