2015-03-29

Söndagsdilemma

Ikväll sitter jag med den fria kulturarbetarens dilemma. Det är söndag. Men på grund av olika omständigheter har mitt arbete hopat sig på hög. Jag har en kolumn som skall in på onsdag. Jag har ett sommarprat som redan borde ha börjat ta form - det har det inte. Jag har en språkgranskad engelsk översättning av Maresi som jag borde läsa igenom. Och jag har ett romanprojekt där jag halkat allvarligt efter i min tidtabell.

Vad gör man då? Sätter man sig med sin Ben&Jerry's och läser Cloud Atlas eller tar man itu med jobbet som gnager och stör?

4 kommentarer:

  1. Antagligen Cloud Atlas. För det är söndag. Och man har knasdåligt samvete men försöker försjunka i texten. Fast du kanske är mer karaktärsfast och så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skrev kolumn och såg sedan två avsnitt av It's Always Sunny in Philadelphia och åt B&J. Nåtslags kompromiss.

      Radera
  2. Supersvårt att sjunka in i något nöjesläsande när det ligger jobb och pyser och jäser i rummet intill. Ibland är det lättare att sätta sig en stund med jobbet och sen slappna av. Ibland måste jag bara tänka bort jobbet och vara ledig. Det går ju inte att tänka på jobb hela tiden. Glass och läsning och annat är ju också viktigt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ungefär så jag gjorde - lite jobb, sen mycket nöje!

      Radera