2015-03-15

Söndagen den 15.3.

06:15 Väcks av morgonpigg grabb
07:00 Masar mig ur sängen och steker blueberry pancakes åt familjen
8:00 Går ut och tvättar alla husets fönster på utsidan (och en del på insidan)
9:00 Fortsätter utevistelsen med massvis med trädgårdsarbete i strålande solsken
11:20 Går in och äter risgrynsgröt som maken kokat (sonens favoritmat nr1)
12:30 Vilar ett slag
13:15 Fortsätter trädgårdsarbetet
14:20 Kaffestund på verandan i solen
14:45 Ut på låång cykelutfärd och picknick med hunden och  sonen (som fick ny trampcykel igår), dessutom en sväng via lekparken
17:30 Hem och äta hamburgare som maken svängt ihop medan vi var ute (samtidigt som han dammsög huset, städade sonens rum och diverse annat)

Nu känner jag att måste syssla med lite dekadent absintdrickande eller liknande så att jag inte storknar på min egen präktighet.

2 kommentarer:

  1. Sådana där dagar är bra att skriva ner, särskilt om de är sällsynta (som här), för det mesta känns det ju så osannolikt att man ens skulle klara av att uträtta en fjärdedel av listan.... Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som om en ailien tog över min kropp för en dag. Idag är jag mitt vanliga, lata jag :-)

      Radera