2015-03-23

Mariehamn

Oj oj oj vad det var roligt på Åland! Fem fina dagar ligger bakom mig med massvis med intressanta möten, samtal med vänner, spännande föredrag av bra författare och god mat. Mariehamns litteraturdagar är dessutom en oerhört välorganiserad festival, skött av väldigt fina människor. Jag kan rekommendera den för författare och besökare i lika mått. Jag njöt väldigt mycket av att få höra de andra författarna tala. Nu skall jag hugga tänderna i Adlermanns arvinge - att höra Gabriella Håkansson tala om sin trilogi om dilettanti i 1800-talets London var fascinerande.

Professionellt var mitt program följande: Jag besökte två skolor i Mariehamn och pratade med uppmärksamma elever, jag fick stå på scen med Nene Ormes och diskutera fantasy och jag höll en predikan - det var en av de svåraste texter jag skrivit och jag var ohyggligt nervös före men jag fick mycket positiv feedback efteråt.  Men dessutom fick jag träffa många många vänner (och några släktingar!) och umgås med underbara människor. Jag är på så gott humör efter resan! Men nu kommer jag att trivas jättebra hemma ett slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar