2015-03-30

Kort vecka, mycket att göra

Jag har mycket kort arbetsvecka denna vecka eftersom sonens dagis är stängt to-må. Så jag försöker klämma in allt jag nämnde i förra inlägget på dessa tre dagar så att det är undan tills påsken. För efter påsk - ja då skall jag kasta mig huvudstupa in i Naondel. Jag har samlat idéer och intryck hela våren och anteckningsboken är sprängfylld. Det första jag kommer att göra är sortera in allt i ett enda dokument, för jag glömmer ju det mesta så fort jag skrivit ner det. Min egen deadline för ett första utkast är slutet av maj. Jag måste bli klar tills dess. Det kan hända att det betyder att jag måste skärpa mig och bli mer disciplinerad med mitt internetanvändande. Vi får se.
Men idag alltså annat jobb. Hela förmiddagen gick till sommarpratet. Igår skrev jag kolumnen. Nu skall jag tackla översättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar