2015-03-09

Däckad

Första arbetsveckan med obruten skrivtid (förutom ett virtuellt författarbesök på onsdag). Då ligger jag naturligtvis förkyld. Jag har hållits frisk hela vintern - det har funnits många gånger då jag trott att jag hållit på att bli sjuk, men alltid klarat mig undan. Men inte denna gång. Jag sov klockan runt och ögon och näsa rinner. Sonen har också varit förkyld sen fredagen och stannar hemma från dagis idag för att undvika att det blir infektion i lungorna, som det alltid brukar bli när han är sjuk. Så det är ju inte som när man var förkyld innan man fick barn och kunde bädda ner sig och gömma sig för omvärlden i ett par dar. För han är pigg och glad och vill att mamma GÖR saker med honom.

Som tur fortsätter den intensiva lyssna-på-ljudbok-fasen han kommit in i. Han kan lyssna på valfri Findus och Pettson i timmar medan han färglägger Ikea-instruktioner (han har nog färgläggningsböcker men av nån anledning är instruktionerna mycket roligare). Den fick extra fart av att vi på lördagen, innan jag däckade, var till Unga Teatern och såg på Findus flyttar ut (jag kan inte nog rekommendera den! Mucklorna var den största hiten, men överlag var det en väldigt fin barnföreställning och nu har sonen fått blodad tand för teater, just som jag hade hoppats). Så jag får nog vila också, Det krävs bara att jag då och då byter ljudbok och beundrar bilderna. Och det är mycket roligare att ligga till sängs i det nya fina sovrummet än det var i det mörka gamla. Det känns, trots den stora hyllan, också så mycket större än förr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar