2015-02-24

Snart klart

Sovrumsrenoveringen närmar sig sitt slut. Hantverkarna har tagit sina bord och verktyg med sig och nu är det frågan om en list som skall upp och handtagen på dörrarna som skall borras på plats. Huset luktar av målfärg och nya dörrar. I natt sov vi på golvet i vardagsrummet, för lukten i sovrummet var för stark. Ikväll borde möblerna komma. Jag har torkat ur alla skåp och dammsugit och tvättat golvet och fönstret - snart kan jag börja fylla hyllorna med kläder igen. Det skall bli skönt, för just nu är mitt arbetsrum fyllt med högar med kläder och stora svarta sopsäckar.

Jag tänker också vara mycket hård i min gallring av vad som får komma tillbaks i garderoberna. Jag är trött på att ha så mycket saker - som jag dessutom aldrig använder.

Så fort allt är riktigt på plats skall jag visa bilder på Före och Efter.

4 kommentarer: