2015-02-25

Katastrof

FÖRBASKADE IKEA. Köpte nya enkelsängar därifrån, tillsammans med en stor bokhylla, och allt levererades igår kväll, lagom då sovrummet var klart. I morse lyckades maken skruva ihop den ena sängen. Men ve och fasa - den är ju en annan storlek än madrassen! Sängarna är 90cm medan madrasserna, som också är Ikea, är 80. Det ser väldigt fult ut och jag är hemskt olycklig (i-landsproblem, jag vet, men när man nu en gång på tio år förnyar något fullständigt där hemma och så blir det så här). Vi bor långt från Ikea och hade beställt (dyr) hemleverans. Och vad skall vi byta till? Det ser ut som att vi blir tvungna att köpa nya madrasser (och bäddmadrasser), för hundratals euro till och jag vill bara dra täcket över huvudet och gråta en skvätt. Aj nej, jag har ju ingen säng att göra det i...

4 kommentarer:

  1. Går det inte att kontakta Ikea och säga, hallå, hur tänkte ni här?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst kan jag det, gör det också kanske, men det har nog noll effekt. Madrasserna är alltså gamla, och Ikea måste ha ändrat sin standard. Och vi var naiva nog att inte dubbelkolla bredden.

      Radera
  2. Det är nog tyvärr bara att bryta ihop och gå vidare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är snart klar med steg 1 och redo för steg 2 - gå vidare. I morgon, kanske...

      Radera