2015-02-26

Brutit ihop, går vidare

Jag grät en skvätt igår och sen ryckte jag upp mig och insåg att det ju är en världslig sak. Ikea har fin returneringspolicy, vi får återlämna båda sängarna, även den vi hunnit montera, och får pengarna tillbaka. Kruxet är bara att vi måste göra det själva, men vi har ohyggligt snälla vänner som erbjuder både paketbil och släpvagn, så det skall nog lösa sig. Vi får vara sänglösa ett slag till bara, men det är inget problem.

Idag skall jag till stan på ett möte (eller "stan", Malm känns inte riktigt som Helsingfors för mig) och sen hämta hem hunden som fått vara på förlängt sportlov hos min mamma. Min målsättning är att försöka jobba på tåget, för skrivandet har gått i stå denna vecka med allt garderobsstädande och alla sammanbrott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar