2015-01-19

Sömnadsflow

Glad måndag mes amies! En hel härlig arbetsvecka ligger framför mig, utan andra måsten än att SKRIVA. Min utmaning just nu är att ha disciplinen att göra det, för mittiallt är det så hemskt hemskt roligt att sy. Jackan blev färdig! Fattar ni! Och det gick utan svordomar, frustration och vredesutbrott. Det var tvärtom roligt hela tiden, och mönstret (ur en bok jag lånat på bibban) var bra och lättfattligt. Dessutom är jag nöjd med slutresultatet! Jag skall lägga upp en bild bara det blir lite ljusare ute så jag kan fota (och först måste jag skriva dagens kvot!). Men nu har jag alltså fått blodad tand och vill bara sy, sy, sy... En vit brodyrkjol nästa! Måste ju ha nåt omönstrat att ha ihop med de mönstrade jackor jag köpt tyger till.
Men nu: skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar