2015-01-06

Skrivglömska

Just nu minns jag inte ens när jag skrev sist. Det känns som om jag inte skrivit på hela hösten, fast jag vet att det inte är sant. Åtminstone skrev jag ju en stund under NaNo. Jag minns knappt vad min berättelse handlar om och absolut inte hur långt jag kommit i den eller vad jag skrev sist. Och just precis nu känns det som att jag aldrig kommer att skriva igen. Superdramaqueen det är jag det.

Sonens mun blir snabbt bättre och nu äter han redan helt själv, också med sked, och i morse drack han för första gången ur en mugg utan sugrör. Ändå vet jag inte om vi vågar sätta honom på dagis i morgon. Dels kan han ju bara äta mjuk mat, och det kan jag inte kräva att de skall servera. Dels är jag så rädd att han skall hamna i en våldsam lek och få ett slag mot/ramla på munnen. Får se hur dagen artar sig och sen måste vi väl bestämma något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar