2015-01-26

Pessimism vs Optimism

Igår gick varmluftspumpen sönder. Den är fem år gammal, och firman som installerade den har gått i konkurs. Diskmaskinen är på väg att gå sönder, varannan diskomgång fastnar den flera gånger. Hbl kom inte i morse, det håller däremot en huvudvärk på att göra, och jag sitter med ett manus som plötsligt vägrar samarbeta.

Men! Jag har te i koppen, skall till frissan idag, tränade 35 minuter på crosstrainern i morse och skall träffa flera goda vänner den här veckan. Jag är på mycket bättre humör än i fredags (min familj är glad för det) och läste just en riktigt hyfsad mening i sagda manus. Optimismen segrar, denna dag i alla fall.

8 kommentarer:

  1. Med positiva tankar kan man ofta komma längre än man tror - hur klyschigt det än låter. Kämpa på Maria!

    SvaraRadera
  2. Oj nej, vad jäkla synd om luftpumpen! Den ska ju hålla mycket längre än så!

    SvaraRadera
  3. Vi har bytt kylskåp i somras, diskmaskin för en vecka sen och nu muttrar tvättmaskinen. Men jag har inte ens hostat förskräckt för har tänkt på det världsliga i att maskiner klappar ihop. Att viktigare saker finns har jag tänkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå jo. Men du vet: diska för hand. Gör man helst inte.

      Radera