2015-01-12

Fina ting som räddar allt

Jag måste göra ett tillägg till dagens gnällinlägg. Jag har nog en bättre karl än jag förtjänar. Han, som just nu har massor med arbete (sånt där riktigt, ni vet med deadlines och kolleger och möten) såg till att jag lämnade huset mitt på dagen för att skriva i två timmar. Det gick trögt, eftersom jag fortfarande inte är inne i texten, och egentligen skulle behöva massor med tid för att komma in i den igen - men mest nog för att jag var på så uselt humör. I alla fall fick jag arbetat något litet, kom ett myrsteg på vägen igen. Och inte nog med det, senare på eftermiddagen skickade han iväg mig igen så jag körde till Ekenäs och köpte tyg till en vårjacka. Som jag svär att jag skall försöka sy, Jag skall det. Försöka. Jag stannade på Gigantti på vägen hem och köpte trådlösa högtalare så sonen kan lyssna på ljudböcker och musik via iPoden, och upptäckte något jag inte ens visste att fannas: Chromecast. En fiffig manick med vars hjälp jag plötsligt kan se på Netflix och YouTube mm via telefon eller dator på vår TV! Plötsligt är vår stora TV i användning igen - i flera år har den bara använts till barnprogram.

Efter den utflykten var jag på avsevärt mycket bättre humör. Sen slutade kvällen med några glas Pinot Grigio, del ett av dokumentären Astrid om Astrid Lindgren från YouTube med Chromecastens hjälp (missade den då den gick på TV) och virkning framför TV:n. Nu har jag en mördande huvudvärk och kryper i säng, men är tacksam över så mycket trots att dagen såg så dyster ut först. Alla glada tillrop jag fått här och på FB. Min oerhört snälla man, som nu dessutom sover på golvet i sonens rum så han finns till hands då sonen vaknar med hostskov, så jag får sova. Dokumentären om Astrid som var så fin, och som dessutom visade en massa inspirationskällor Astrid upplevt (Mary Pickford som på film hade både en häst i köket och skurade golv med borstar på fötterna!). Jag känner mig ibland som en charlatan som bara stjäl och inte kan komma med något eget, men nu insåg jag så tydligt att alla stjäl (ofta gör vi det ju nog omedvetet). Det handlar om vad man gör med materialet sedan.

God natt på er! Puss&kram!

2 kommentarer:

  1. Vad fint! Vad otroligt jättehärligt fint att du fick myrstega framåt i texten och shoppa. Det är bra när nån hör ens gnäll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En får se upp bara så en inte gnäller öronen av dem.

      Radera