2015-01-16

Ångest och hybris

Igår skrev jag snällt på tåget in till Helsingfors, inte så mycket som jag brukar men 500 ord i alla fall. Takten den här veckan har varit långsammare än jag skulle vilja, jag har inte nått 1000 ord om dagen. Men jag har i alla fall skrivit varje dag. Sen att jag tycker att samtligt skrivet är skit och att jag tvivlar på hela projektet och får ångest när jag tänker på att jag arbetat på det ett år redan och att jag borde lämna in manuset i december - det drar vi en glömskans slöja över, va?

Igår passade jag också på att hamstra tyger på Eurokangas. Det faktum att jag lyckats komma så långt med min jacka att jag klippt till tyget har tydligen ingett mig hybris och nu tror jag att jag kommer att sy hur mycket som helst. HA!

Nedan tyg till två klänningar, en jacka, en kjol och en kappa. Jaja, jag vet att det är mycket... Men klänningstygen var snorbilliga. Och jag räknar faktiskt inte med att sy allt detta nu. Men två jackor och en kjol, i alla fall?

4 kommentarer:

  1. Känns igen det där med att allt bara känns skit ibland - men så ska det ju vara, det hör till processen. Bra blir det nog i slutändan ändå då man har disciplin och skriver lite varje dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Disciplinen den disciplinen... Måste vara hård med den nu.

      Radera
  2. Sen är det ju det att mitt i det uslaste usliga kan finnas en mening, ett ord som är något annat än skit. Fast det vet du ju.

    SvaraRadera