2014-12-04

Topplistor

Detta är hösten då allt möjligt händer mig som aldrig hänt förut. Nu ligger Maresi till exempel på finska Adlibris top-100-lista.

Det betyder, att just nu säljer Maresi bättre än den finska översättningen av The Fault In Our Stars (plats 29). Det är förvisso en bok som funnits på listorna hur länge som helst. Men hej, jag tar vad jag får :-)

Priser i all ära, men aldrig i mitt liv trodde jag (helt på allvar) att jag skulle skriva en bok som säljer.

Jag vet att det blir rätt mycket skryt nu. Men det är nu allt händer. Sen kommer det inte att hända nåt på evigheters evighet. Jag kommer att sjunka in i skrivbubblan och medieglömskan (och där trivs jag ändå bäst) och nästa bok utkommer först om flera år, om jag har tur, och med den vet man ju inte alls hur det går. Så jag njuter för fulla muggar nu, aj att jag njuter. Jag måste ju tanka upp för alla de där lugna, stilla månaderna som jag hoppas kommer.

6 kommentarer:

  1. Njut bara av all framgång. Det är klart att Maresi säljer! Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Jag har världens finaste kolleger! KRAM!

      Radera
  2. Vet du, jag har inte uppfattat ens den allra minsta gnutta skryt. Det är klart du är glad över välförtjänt framgång - att låtsas inte vara det vore att hyckla. Nu uppfattar jag i stället glad tacksamhet över flytet. En alldeles normal och sympatisk reaktion.

    Ska erkänna att jag ännu inte läst Anaché (Maresi hoppas jag hitta i julklappssäcken!) men det beror inte på boken utan på livet just nu. Snart hoppas jag läslusten återvänder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny! Det är den där jävla Jante. "Du ska inte tro att du är nåt" och allt det där.

      Radera
  3. Njut och berätta gärna om det. Och inte fasen behöver du tycka att det är skryt heller. Det är ju bara så otroligt kul att Maresi frodas och blir läst. Det gör mig så glad att höra det och heja med topp 100lista och översättningar och rubbet! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag sa - de bästa av kolleger, det är vad jag har det! KRAM!

      Radera