2014-12-11

Program

Ursäkta stillheten på bloggen men det händer rätt mycket nu.

Ikväll är det Världens minsta bokmässa och våra käraste julsånger på Karelia i Ekenäs. Alla författarna drar en egen allsång (min värsta mardröm, sjunga på scen!), det är glögg och julstämning i caféet och så blir det bokförsäljning och signering. Författare på plats är Merete Mazzarella, Peter Sandström, Mårten Westö, Mia Franck, Tomy Karlsson, Pia Ingström och jag.

På lördag är det hela två evenemang i Helsingfors. Först Lue mulle-jippot i Sanomahuset. Klockan 12 deltar jag i en paneldebatt på finska om barnbokens betydelse tillsammans med Anni Sinnemäki, Paula Noronen, Jaakko Lyytinen, Milena Komulainen och  Nina Karjalainen. Moderator är Baba Lybeck.

Sedan är det Nylands litteraturförenings årliga författarmatiné på Arbis 14-16. Medverkande är Henrika Andersson, Anna Gullichsen, Agneta Rahikainen, Märta Tikkanen, Ursula Vuorenlinna och jag.

2 kommentarer:

  1. Slängde iväg en bloggutmaning åt dig, det finns några frågor på min blogg som du gärna får svara på! :)

    Skulle förresten gärna komma och lyssna på paneldebatten på lördag, men ska på bröllop (stackars mig!).

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag skall svara på utmaningen senare i veckan!

    SvaraRadera