2014-12-03

Maresi goes German

...och efter förra inlägget har jag nu glädjen att berätta att Maresi fått ett hem i Tyskland på Heyne Verlag - samma förlag som ger ut t.ex. George RR Martin, Philip Pullman och Neil Gaiman. Hon är i gott sällskap, med andra ord :-) Och apropå pengar är detta det första utlandsavtal jag gjort som på riktigt ger lite klirr i kassan.

Om jag förstått rätt satsar man på att eventuellt få ut boken nästa höst. Och eftersom jag fått denna fråga angående översättningar förr, så: Det är den svenska originalversionen översättningen utgår från.

7 kommentarer:

  1. Grattis, vad roligt! Jag vill också ha ett utlandskontrakt! :)

    SvaraRadera
  2. Sehr spannend! Ska tipsa min tyska vän när boken väl har kommit ut! :) Måste kanske också själv läsa boken, tycker det är bästa träningen för andra språk, att läsa en bok som man redan läst på ett språk man behärskar bra. Har t.ex. läst Harry Potter-femman på spanska! :D

    SvaraRadera
  3. Häftigt! Grattis Maria, jag ska tipsa mina tyska kollegor. :)

    SvaraRadera