2014-12-05

Klättrandet fortsätter...

Nu är den finska översättningen av Maresi på plats nummer 18 på Adlibris. Hon är alltså i topp 20! The suspense. Hur högt kan hon klättra före jul?! Aaaa!

Men jag försöker lugna ner mig och inte tänka på det. Eller på att vi eventuellt har icke-längre-standardstorleks dörrar här hemma, och att dörrbytarprojektet kan tänkas bli enormt svårt och dyrt om också dörrkarmarna måste bytas ut. Sonen fick ledigt från dagis idag (höstterminen börjar tynga på och det är väldigt motigt att gå till dagis om morgnarna) och tillbringar dagen med sin far hos sin farmor. Jag har ett virtuellt författarbesök med två skärgårdsskolor och så har jag tänkt försöka börja på julstädningen lite försiktigt. Och kanske kanske baka saffransskorpor.

Men.

Först skall jag ta denna lediga morgon i besittning med nyskrivna ord.

2 kommentarer:

  1. Jag såg just en dam i metron som läste Maresi på finska :-) Jag funderade på att kommentera saken, men hon var väldigt koncentrerad...

    SvaraRadera