2014-12-27

Julen! Julen!

Jul! Massor med mat! Gran! Presenter! Huset fullt av folk! Det har varit roligt, och sonen har njutit otroligt mycket av att leka med kusinerna från USA och nu talar han dessutom engelska, hux flux. Precis som vi hoppats på. Snön kom dagen före julafton, till kalifornienfamiljens stora glädje. Inte mycket tid att blogga då jag är värdinna och upptagen med att laga mat, men jag måste rapportera vilka fina klappar jag fick: en fotobok med inscannade gamla bilder och släktutredning av både min mammas och pappas släkt, kastrull, böcker, fickkalender, kokbok och en Firefly-t-skjorta med texten Shiny. Och den här steampunk-teleskop-kompassringen.

Min man känner mig mycket väl. (Också Firefly-sjortan, Cary Elwes As You Wish - memoarbok från inspelningen av The Princess Bride och en Peter S. Beagle-novellsamling var alla från honom. Han vet hur nördig jag är...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar