2014-11-15

Norge nästa!

Igår kväll satt jag hela kvällen och tydde kartor över Norge. I morgon bär det iväg, nämligen: fem dagar skolbesök i trakterna kring Oslo. Jag har namn på skolorna, och på hotellen, men inga adresser. Så jag googlar. Och googlemapsar. Hur ta sig från tåg till hotell, från hotell till skola, från skola till tåg till nästa hotell osv osv. Vilket äventyr jag skall ge mig ut på! Första gången som jag talar inför elever som inte talar samma språk som jag och som inte kan läsa mina böcker på sitt eget språk. Det är Föreningen Norden som sedan några år ordnat nordiska författarbesök i norska skolor. Syftet är att öka kunskapen om skandinavisk och nordisk litteratur bland skolelever. Ett utmärkt initiativ!

Det blir nog inget bloggat från resan, men jag skall instagramma och twittra åtminstone ibland. Och förhoppningsvis också skriva, men vi får se. Skolbesök + resor kommer att betyda en ganska urvriden författare.

4 kommentarer:

  1. Wow, wow, wow, wow! HURRA MARIA! Tusen miljoner grattisar för Finlandia Junior!

    SvaraRadera
  2. Jag säger också Wooooooooooooooooooooooo och ber om ursäkt för att det är såhär i kommentarsfältet till nåt helt annat. Ha det så gøy i Norge!

    SvaraRadera