2014-11-03

Belöningen

Redan nu har NaNo "paid off". Igår, igår hade jag verkligen inte velat skriva. Jag hade krabbis och var trött och gjorde dessutom en massa annat. Men. Ska man så ska man. Så jag använde en timmeslång tågresa till att skriva mina 1111 ord som det blev. Bra text? Knappast. Nej, ganska säkert att det blev dåligt. Men texten rörde sig framåt. Alldeles lite. Kom till en viktig punkt. Jag får ett helvete i redigeringen sen, men so be it. Om jag inte skriver nu har jag ingen text att redigera. Så jag trampar på.

Idag är jag ovanligt utvilad, och har mycket skrivtid, så idag skall jag försöka skriva mer än 1000 ord så jag har ett förråd att ta av då jag är bortrest.

4 kommentarer:

  1. Jag känner också att jag skriva en massa goja, men bättre med dålig text än ingen text. Men imorse vaknade jag med en kaktus i halsen... Inte så bra! :(

    SvaraRadera
  2. Det tog ett par dagar för mig att vakna, men nu är jag igång. Tjohej!

    SvaraRadera