2014-11-26

Är det mycket nu?

Pust.
Alla frågar om det är mycket nu.
Och det är det, men på ett sätt som det är mycket svårt att sätta fingret på. Egentligen inte så väldigt många uppdrag eller saker som jag måste göra, eller som känns som konkreta saker. Men en oändlig mängd mejl att besvara. Intervjuer att ge. Gratulationer att besvara. Arvoden att förhandla om. Samtal. Reseräkningar att göra. Klänningar att välja till TV-soffa. Allt möjligt och omöjligt.
Ja, och så har jag fått hela den engelska provöversättningen av Maresi att läsa igenom, det ser jag fram emot men måste lägga åt sidan tid för.

Samtidigt längtar jag tillbaka in i skrivbubblan. Jag trivdes så bra i den här i början av november. Jag började hitta mina personer, deras röster. Rytmen i texten. Men man kan inte bolla allt på en gång, så är det bara.

2 kommentarer:

  1. Det kom jag att tänka på. Den där våren som du lovat att säga nej till allt måste vara ett hyfsat dilemma nu.
    Jag vet inget om Finlandia men det närmaste jag kan jämföra med är Augustpriset (för vuxna men vi kan misstänka att ungdomskategorin åtminstone liknar det) och där är det nog en rätt etablerad åsikt i branschen att har man fått August så är man upptagen i ett år med att åka runt och, tja, apa sig/vara sig själv/prata.
    Då blir det ju inte så mycket skrivet. Å andra sidan innebär det ju en unik chans att synas i en massa sammanhang man annars inte syns i och bli ett namn för en större publik och därmed kanske få mer skrivtid något annat år.
    En knepig fråga det där.

    Frid och skrivtid vare med dig

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något av ett dilemma, ja. Och jag har ruckat på det lite redan. Men ganska sträng är jag fortfarande.

      Radera