2014-10-20

Mässdags igen!

Detta är bokmässeveckan! Helsingfors bokmässa, alltså. Här är mitt schema:

Torsdag 23.10 kl 11 på Edith
Att bygga ett universum
Maria Turtschaninoff har nu kommit till tredje fristående boken i sin fantasyvärld. Nu är huvudpersonen Maresi som tar sin tillflykt till Röda klostret. Författaren berättar hur man bygger upp ett universum.
Intervjuare: Janina Orlov

Efteråt signerar jag i S&S monter

Fredag 24.10 kl. 11.00 på Edith-scenen 
Fantasy = verklighetsflykt?
I USA är dystopierna de bästa och mest kritiska samtidsskildringarna. Vad är det som lockar i dystopier och fantasy här hos oss? Kan de fungera som samhällskritik och hjälpa oss att få syn på missförhållanden här och nu? Tillsammans med Mia Franck och Henrika Andersson.
Intervjuare: Janina Orlov

Söndag 26.10. kl 16.30 på KirjaKallio-scenen pratar vi om Maresi. Jag tror programpunkten är på finska, men är inte helt säker: ett år har de utmärkt väl förberedda eleverna från Kallion ilmaisutaidon lukio intervjuat mig på finska och ett år på svenska.

Sånt! Kom gärna och säg hej!

1 kommentar:

  1. Yes, på fredag kommer jag och lyssnar! (Jag ska intervjuas på samma scen sen direkt efter dig, tror jag). Vi ses, roligt!

    SvaraRadera