2014-10-06

Måndag med grått och guld

Igår var dagen då vårt enda fruktgivande äppelträd valde att braka omkull. Idag är dagen då jag skall skriva kolumn, göra ett antal reseräkningar, fila på synopsis (who am I kidding, jag har knappt börjat på det) och betala räkningar. Samt mota ännu en begynnande förkylning i grind. Och grått är det också.

Men jag är faktiskt på ganska gott humör, trots ovanstående litania. Fick igår av en vän mig tillsänt en mycket positiv recension av Maresi ur ÖT. Jag är fortfarande helt överväldigad av mottagandet boken fått. Den här hösten får jag leva på resten av mitt liv, tror jag.




Och förutom allt administrativt som jag skall syssla med idag har jag en oerhört fascinerande självbiografisk roman att läsa, som är research för pågående projekt. It's all good!

2 kommentarer:

  1. Grattis, vad fint! :) Jag ser verkligen fram emot att få läsa den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin! (Psst, jag kommer till Åland i mars!)

      Radera