2014-10-01

Lite mycket nu

Den här hösten, alltså.
I morgon och på fredag skall jag besöka skolor inom ramen för Bokkalaset tillsammans med Henrika Andersson. På fredag kommer också Helsingin Sanomat och intervjuar mig (!). Dessutom skall jag skriva ett synopsis. På lördag skall jag tala om Tove Jansson tillsammans med Janina Orlov på Åbo bokmässa (14.30). På måndag har jag deadline för en kolumn. Sen har jag en liten andningspaus innan det blir höstlov från dagis (en hel VECKA!) och jag får vara lekledare här hemma för en uttråkad fyraåring (han fyller fyra under lovet). Sen kommer en novelldeadline, Hfrs bokmässa (skall uppträda i tre dar), poddbandning, ansökningar, ordmässa i Lovisa, FIBUL-uppträdande i Lovisa, virtuellt författarbesök, skolturné i Norge på en vecka, bibbabesök i Hangö... Och sen är det december. Och SEN har jag inget mer, inget stort i alla fall.

Ibland får jag stanna upp och påminna mig själv om att andas.

Våren måste jag freda, inser jag. Annars kommer jag aldrig att hinna skriva.

8 kommentarer:

  1. Påminner starkt om min höst. Möjligen några färre turnéer men jorå, man vet att man lever.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast ibland känns det som att man är mer död än levande.

      Radera
  2. OK. Men istället för att andas kom ihåg att skriva på nästa bok också...

    Tur att jag inte har något annat än mitt tråkiga jobb. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå det är ju det jag inte hinner! Skriva, alltså!

      Radera
  3. Men kom ihåg att E alltid kan komma hit en stund om du behöver andas eller jobba :)

    SvaraRadera
  4. Hösten är alltid en fruktansvärd rumba för mig också. Det är bra att du fredar din vår, det borde jag också göra. Senaste vår blev fredad först efter att jag blev sjukskriven pga utmatting:-/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det gäller att försöka bromsa innan man hamnar där. Hoppas du kan ta det lugnare du också!

      Radera